Zoek uw cruise!
earth
earth Bestemming
Vaargebied
kalender
boot Rederij
Rederij
Zeecruises
Riviercruises
Nu Zoeken

128 dagen Wereldcruise & Grand Voyages

Regent Seven Seas
Seven Seas Splendor *****+
Vertrekdatum 11/1/2027
Vanaf
€75739
Route
DagDatumHavens
111/01/2027
212/01/2027
313/01/2027 Dag op zee
414/01/2027
515/01/2027
616/01/2027
717/01/2027
818/01/2027 Dag op zee
919/01/2027
1020/01/2027
1121/01/2027 Dag op zee
1222/01/2027
1323/01/2027 Dag op zee
1424/01/2027
1525/01/2027
1525/01/2027
1626/01/2027
1727/01/2027 Dag op zee
1828/01/2027
1929/01/2027
2030/01/2027
2131/01/2027
221/02/2027 Dag op zee
232/02/2027 Dag op zee
243/02/2027
254/02/2027
265/02/2027 Dag op zee
276/02/2027
287/02/2027
298/02/2027 Dag op zee
309/02/2027 Dag op zee
3110/02/2027 Dag op zee
3211/02/2027 Dag op zee
3312/02/2027 Dag op zee
3413/02/2027
3514/02/2027
3615/02/2027
3716/02/2027 Dag op zee
3817/02/2027 Dag op zee
3918/02/2027 Dag op zee
4019/02/2027 Dag op zee
4120/02/2027 Dag op zee
4221/02/2027
4322/02/2027
4322/02/2027
4423/02/2027
4524/02/2027
4524/02/2027
4625/02/2027
4726/02/2027
4827/02/2027
4928/02/2027 Dag op zee
501/03/2027 Dag op zee
512/03/2027
523/03/2027 Cross The International Date Line
534/03/2027
545/03/2027 Dag op zee
556/03/2027
567/03/2027
578/03/2027 Dag op zee
589/03/2027
5910/03/2027
6011/03/2027 Dag op zee
6112/03/2027 Dag op zee
6213/03/2027
6314/03/2027 Dag op zee
6415/03/2027
6516/03/2027
6617/03/2027 Dag op zee
6718/03/2027 Dag op zee
6819/03/2027
6920/03/2027
7021/03/2027
7122/03/2027
7223/03/2027 Dag op zee
7324/03/2027 Dag op zee
7425/03/2027
7526/03/2027 Dag op zee
7627/03/2027
7728/03/2027
7829/03/2027
7930/03/2027
8031/03/2027
811/04/2027 Dag op zee
822/04/2027 Singapore
833/04/2027 Singapore
844/04/2027
855/04/2027
866/04/2027
877/04/2027 Dag op zee
888/04/2027 Dag op zee
899/04/2027
9010/04/2027
9111/04/2027 Dag op zee
9212/04/2027
9313/04/2027
9414/04/2027 Dag op zee
9515/04/2027
9616/04/2027
9717/04/2027
9818/04/2027
9919/04/2027
10020/04/2027 Dag op zee
10121/04/2027 Dag op zee
10222/04/2027
10323/04/2027 Dubai    V.A.E
10424/04/2027
10525/04/2027
10626/04/2027 Dag op zee
10727/04/2027 Dag op zee
10828/04/2027
10929/04/2027 Dag op zee
11030/04/2027 Dag op zee
1111/05/2027 Dag op zee
1122/05/2027
1133/05/2027 Dag op zee
1144/05/2027
1155/05/2027
1166/05/2027
1177/05/2027
1188/05/2027
1199/05/2027
12010/05/2027
12111/05/2027
12212/05/2027
12313/05/2027
12414/05/2027
12515/05/2027
12616/05/2027 Dag op zee
12717/05/2027
12818/05/2027


Cruises voor op ieders bucketlist
  • Ultra all-inclusive formule op het hoogste niveau
  • Onbeperkte keuze uit gratis excursies in elke haven
  • Persoonlijke service en ultieme cruisebeleving

Een cruise aan boord van een van de ultra luxueuze schepen van Regent seven Seas staat synoniem voor een onvergetelijke ervaring in ruime accommodaties (uitsluitend suites) en een service die zonder twijfel kan worden vergeleken met die van de meest luxueuze hotels ter wereld.

Regent Seven Seas Cruises hanteert bovendien een ‘Ultra All- Inclusive’ formule, waarbij zowat álles is inbegrepen: specialiteitenrestaurants, topwijnen, champagnes en (sterke) dranken, fooien, onbeperkt wifi, en zelfs de excursies ! NIEUW is dat ook de was- en strijkdienst is inbegrepen voor alle suite-categorieën.

 

Regent Seven Seas biedt een brede waaier van cruises aan naar meer dan 500 havens, verspreid over de 6 continenten. De persoonlijke sfeer aan boord is luxueus maar relaxed, geen stijf of formeel gebeuren.

 

Regent Seven Seas biedt onbeperkt gratis excursies aan in elke haven en op elke bestemming en dat telkens in kleine groepen. Vooral reizigers die geregeld een rederij-excursie plannen, besparen op deze manier heel wat extra uitgaven. Denk dus goed na over welke excursies je ter plaatse wil doen, want uw all-in cruise kan zo plots heel wat goedkoper worden in vergelijking met andere rederijen.

Na het succes van Seven Seas Explorer heeft ook zusterschip Seven Seas Splendor intussen de vloot vervoegd (begin 2020). Opnieuw een luxepareltje dat volgens velen de titel verdient van ’s werelds meest luxueuze cruiseschip.

 

Seven Seas Splendor *****+
 (toon Dekplan)

Seven Seas Splendor (56.000 ton, 750 passagiers) komt in 2020 in de vaart. De Splendor is het zusje van de Seven Seas Explorer. Ook de Seven Seas Splendor zal een all-suite schip zijn. De cruiserederij bouwt voort op de elegantie van de al bestaande schepen met geweldige designs en kenmerkende upgrades die reizigers zowel gaan fascineren als de verwachtingen overtreffen. Met het nieuwste schip uit de vloot zorgt de cruiserederij voor een perfecte en luxe all-inclusive ervaring wereldwijd. De publieke ruimten van Seven Seas Splendor zullen in vergelijking met het populaire zusterschip Seven Seas Explorer een paar belangrijke veranderingen ondergaan. Zo zal de ingang van de Grand Staircase bij de entree, oftewel de kenmerkende eyecatcher van de Seven Seas Explorer, gericht zijn op het grootste restaurant aan boord, Compass Rose. Publieksfavoriet Coffee Connection verschuift naar bakboord en wordt uitgebreid met een buitenterras zodat mensen tijdens het nuttigen van koffie en heerlijke gebakjes kunnen genieten van een kalme zeebries. Culinary Arts Kitchen is Regent’s eerste culinaire kookschool waar gasten bij een van de achttien individuele werk/kook plekken hun gerechten maken die niet zouden misstaan in de Franse prestigieuze kookscholen. De vele workshops bieden van alles, zoals gezond koken, vis en schelpdieren, mini-desserts, grill gerechten en workshops die geïnspireerd zijn op de bestemmingen waar het schip op dat moment is. De Canyon ranch Spa Club® & Infinity Pool is een rijkelijk ingerichte spa met infrarood sauna, aromatische stoomruimte en een selectie van exclusieve ultra luxe behandelingen die zijn ontwikkeld door Canyon Ranch in samenwerking met lifestyle en beauty-experts. Op een privé buitendek bevindt zich een prachtige Infinity pool met uitzicht op de horizon. Aan boord van Seven Seas Splendor zijn 375 ruime suites, variërend van de 29m² grote Veranda Suite tot de royale Regent Suite van maar liefst 413m². Iedere suite heeft een eigen uitstraling en een privé balkon – waaronder sommige van de grootste in de gehele cruise industrie – perfect om na een dag te hebben rondgewandeld op de lokale bestemming weer helemaal te relaxen in de eigen oase van rust.


Als je jezelf eens extra wilt verwennen, waarom zou je het dan niet onmiddellijk écht goed doen? Met de cruise van je leven, bijvoorbeeld ! Eentje waarbij je (bijna) alle uithoeken van de planeet in een enkele reis leert kennen. Misschien lijkt het ook jou wat? Immers, waarom zou je je dromen niet mogen realiseren?

Een wereldcruise is uiteraard niet voor iedereen weggelegd. Van huis weg zijn gedurende meerdere maanden - het is voor sommige mensen erg lang - en er hangt ook een prijskaartje aan vast. Maar het is dan ook een unieke ervaring die je altijd zal bijblijven en niet te vergeten: in een uitermate luxueuze en comfortabele stijl, samen met je medereizigers. Globetrotters pur sang. 

Het zal je misschien verbazen, maar veel mensen wagen het erop en de reacties zijn altijd positief. Populair zijn ook de aparte deelsegmenten; stukken van de totale reis die je als aparte cruise kan boeken. Deze worden door de meeste rederijen aangeboden als ‘Grand Voyages’. In de meeste gevallen gaat het om reizen van zo’n 30 dagen waarbij je van een continent naar een ander vaart.

Voor reizigers die heel de wereld willen zien, is een wereldcruise een mogelijkheid om veel landen en continenten te bezoeken, zonder van de ene luchthaven naar de andere te moeten hoppen en je zorgen te maken over wat je ter plaatse moet bezoeken. Deze unieke, maandenlange reizen over enorme afstanden, worden door verschillende rederijen aangeboden, waardoor enthousiaste globetrotters de reis die het best bij hen past makkelijk kunnen uitkiezen. Bij zowat alle wereldcruises en Grand Voyages zijn de inbegrepen voordelen vaak hoger dan in vergelijking met een normale cruise. Voor een lange reis kunnen deze extra’s vaak een waarde van al snel enkele duizenden euro’s opleveren. Informeer je bij ATC Cruises over de verschillende mogelijkheden.

Raak je er niet uit via de zoekselectie online? Via ons eigen Cruise Magazine geven we je nog een heleboel meer inspiratie. Of contacteer ons en wij helpen je graag verder bij je zoektocht naar de ideale cruise !

Wil je meer weten?
Onze medewerkers staan steeds ter beschikking voor al je vragen.
Wil je even langskomen in onze kantoren? Graag !
Maak dan best even een afspraak zodat wij de nodige tijd voor je kunnen vrijmaken en je efficiënt kunnen verder helpen.

Prijzen
  (vanaf)
HutPrijs p.p.
Veranda Suite cat. H(volzet)
Deluxe Veranda Suite cat. G2€78059 Neem een optie
Deluxe Veranda Suite cat. G1€79729 Neem een optie
Superior Suite cat. F2€84079 Neem een optie
Superior Suite cat. F1€85469 Neem een optie
Concierge Suite cat. E€86849 Neem een optie
Concierge Suite cat. D€88239 Neem een optie
Penthouse Suite cat. A(volzet)
Penthouse Suite cat. C(volzet)
Penthouse Suite cat. B(volzet)
Seven Seas Suite cat. SS(volzet)
Grand Suite cat. GS(volzet)
Master Suite cat. MS(volzet)

Inbegrepen
  • De cruise op basis van "Regent All-Inclusive" aan boord
  • Alle maaltijden aan boord van de Seven Seas Splendor
  • Alle dranken aan boord, inclusief champagne en wijnen
  • Een fles heerlijke welkomstchampagne in uw suite
  • Een gevulde minibar in uw suite
  • Wij reserveren graag voor u de specialiteitenrestaurants
  • Alle entertainment aan boord is inbegrepen
  • De roomservice is inbegrepen
  • Was- en Strijkdienst inbegrepen voor alle suites.
  • Gratis onbeperkt Wi-Fi internet aan boord
  • Zeer ruime keuze aan gratis excursies per havenplaats
  • Alle fooien zijn inbegrepen
  • De havengelden en de Belgische BTW zijn inclusief
Niet inbegrepen
  • De vluchten naar/van de in- en ontschepingsplaats
  • De transfers op de in- en ontschepingsplaats
  • Uw persoonlijke uitgaven zowel aan boord als aan wal
  • Bezoek aan Spa voor massage / beauty salon
  • Een persoonlijke annulatie & reisverzekering

1. Algemene Voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen voor pakket-reisovereenkomsten

Artikel 1: Toepassingsgebied

Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de pakketreisovereenkomsten die vanaf 1 juli 2018 worden geboekt en worden geregeld door de wet betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten van 21 november 2017.

Artikel 2: Informatie van de organisator en de doorverkoper voor de sluiting van de pakketreisovereenkomst (PRW art. 5, 1°)

§ 1. De organisator en ook de doorverkoper, verstrekken aan de reiziger, voordat deze is gebonden door een pakketreisovereenkomst de wettelijk voorgeschreven standaardinformatie alsook, voor zover deze van toepassing is op de pakketreis:

1° de voornaamste kenmerken van de reisdiensten:

de reisbestemming(en), de route en de verblijfsperioden, met de data en het aantal nachten;

a)

de vervoermiddelen, hun kenmerken en categorieën, de plaatsen, en data en tijdstippen van vertrek en terugkeer, de duur en plaats van tussenstops en de aansluitingen, indien het exacte tijdstip nog niet vaststaat, wordt dit bij benadering meegedeeld.

b)

de ligging, de voornaamste kenmerken en de categorie van de accommodatie volgens de regels van het land van bestemming; d) de verstrekte maaltijden

e)

de bezoeken, de excursies of de andere diensten die zijn begrepen in de voor de pakketreis overeengekomen totaalprijs;

f)

ingeval zulks niet duidelijk is, uitsluitsel of de reisdiensten worden verleend aan de reiziger als lid van een groep

g)

de taal waarin de andere toeristische diensten desgevallend worden verricht;

h)

of de reis in het algemeen geschikt is voor personen met beperkte mobiliteiten;

2° de totaalprijs van de pakketreis, en voor zover toepasselijk, opgave van de soort bijkomende kosten die alsnog voor rekening

van de reiziger kunnen zijn;

3° de betalingsmodaliteiten;

4° het minimumaantal personen dat nodig is voor de uitvoering van de pakketreis en de uiterste datum voor de eventuele opzegging van de overeenkomst wanneer dit aantal niet wordt behaald;

5° algemene informatie over de vereisten in het land van bestemming inzake paspoort- en visumverplichtingen, met inbegrip van de bij benadering benodigde termijn voor het verkrijgen van een visum en informatie over geldende formaliteiten op gezondheidsgebied;

6° de vermelding dat de reiziger de overeenkomst kan opzeggen tegen betaling van een opzegvergoeding;

7° inlichtingen over de annulering en/of bijstandsverzekeringen; § 2 De professioneel draagt er zorg voor dat het juiste standaardformulier worden verstrekt aan de reiziger (cfr. PRW art. 6);

§ 3 De precontractuele informatie die de reiziger wordt verstrekt, vormt een integraal onderdeel van de pakketreisovereenkomst. Zij kan niet worden gewijzigd, tenzij bij wederzijds akkoord van de partijen. (cfr. PRW art. 8).

Artikel 3: Informatie vanwege de reiziger

1. De persoon die de pakketreisovereenkomst afsluit, moet aan de organisator en de doorverkoper alle nuttige inlichtingen verstrekken omtrent hemzelf en zijn medereizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de pakketreisovereenkomst. 2. Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit tot extra kosten leidt voor de organisator en/of doorverkoper, mogen die kosten in rekening worden gebracht.

Artikel 4: De pakketreisovereenkomst (cfr. PRW art. 10-14)

§ 1: 1° Bij het sluiten van de pakketreisovereenkomst of binnen redelijke termijn verstrekt de organisator of indien er een doorverkoper bij betrokken is, deze laatste de reiziger een bevestiging van de overeenkomst op een duurzame gegevensdrager, zoals bijv. een mail, een papieren document of een PDF.

2° Ingeval de pakketreisovereenkomst in de gelijktijdige fysieke aanwezigheid van de partijen wordt gesloten, heeft de reiziger het recht een papieren kopie te vragen.

§ 2: De pakketreisovereenkomst of bevestiging ervan bevat de volledige inhoud van de overeenkomst, met inbegrip van alle informatie, zoals vermeld in artikel 2, en de volgende informatie:

1° de bijzondere wensen van de reiziger waarop de organisator is ingegaan;

2° dat de organisator aansprakelijk is voor de goede uitvoering van de pakketreis en een bijstandsverplichting heeft;

3° de naam en de contactgegevens van de entiteit die instaat voor de bescherming bij insolventie;

4° de naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres van de lokale vertegenwoordiger van de organisator of van een andere dienst voor het geval de reiziger in moeilijkheden verkeert of om zijn beklag te doen over mogelijke non-conformiteit;

5° de verplichting van de reiziger om de non-conformiteit tijdens de reis te melden;

6° informatie op basis waarvan rechtstreeks contact kan worden opgenomen met een niet vergezelde minderjarige of met de persoon die op zijn verblijfplaats voor hem verantwoordelijk is; 7° informatie over de interne klachtenafhandeling; 8* informatie over de Geschillencommissie Reizen en het platform van de E.U. voor online geschillenbehandeling;

9° informatie over het recht van de reiziger om zijn overeenkomst over te dragen:

§ 3: Tijdig voor het begin van de pakketreis verstrekt de organisator de reiziger:

1° de nodige ontvangstbewijzen;

2° vouchers en vervoerbewijzen;

3° informatie over de geplande vertrektijden en, indien van toepassing, over de uiterste tijd om in te checken, de geplande tijden van tussenstops, aansluitingen en aankomst.

Artikel 5: De prijs

§ 1: 1° Na het sluiten van de pakketreisovereenkomst kunnen de prijzen alleen worden verhoogd indien de overeenkomst daar uitdrukkelijk in voorziet.

2° In dat geval wordt in de pakketreisovereenkomst aangegeven hoe de prijsherziening wordt berekend.

3° Prijsverhogingen zijn alleen toegestaan als rechtstreeks gevolg van veranderingen in:

a) de prijs van passagiersvervoer die is toe te schrijven aan de toegenomen kostprijs van brandstof of van andere energiebronnen, of

b) de hoogte van belastingen of vergoedingen over de in de overeenkomst begrepen reisdiensten, die worden geheven door niet direct bij de uitvoering

- 2 -

van de pakketreis betrokken derden met inbegrip van toeristenbelastingen en vertrek- of aankomstbelasting in havens en op vliegvelden, of

c) de wisselkoersen die voor de pakketreis van belang zijn.

4° Indien een prijsverhoging wordt voorzien heeft de reiziger recht op een prijsvermindering bij een daling van de hierboven opgesomde kosten.

§ 2: Indien de verhoging 8% van de totaalprijs te boven gaat, zijn de regels inzake wijziging van toepassing.

§ 3: Een prijsverhoging is alleen mogelijk indien de organisator de reiziger uiterlijk twintig dagen vóór het begin van de pakketreis via een duurzame gegevensdrager, zoals bijv. een mail, een papieren document of de PDF, hiervan in kennis stelt, met opgave van een motivering voor die prijsverhoging en een berekening. § 4: In geval van een prijsvermindering heeft de organisator het recht de administratieve kosten af te trekken van de aan de reiziger verschuldigde terugbetaling. Indien de reiziger hierom verzoekt, staaft de organisator die kosten.

Artikel 6: Betaling van de reissom

1.

Behalve anders overeengekomen, betaalt de reiziger, bij het afsluiten van de pakketreis-overeenkomst, als voorschot, een gedeelte van de totale reissom zoals in de bijzondere voorwaarden bepaald.

2.

Behalve indien in de pakketreisovereenkomst anders wordt overeen gekomen, betaalt de reiziger het saldo van de prijs uiterlijk één maand voor de vertrekdatum.

3.. Indien de reiziger, nadat hij vooraf in gebreke werd gesteld, nalaat het voorschot of de reissom te betalen die van hem wordt geëist, zal de reisorganisator en/of de doorverkoper het recht hebben de overeenkomst met de reiziger van rechtswege te beëindigen, met de kosten ten laste van de reiziger.

Artikel 7: Overdraagbaarheid van de pakketreisovereenkomst

§ 1. De reiziger kan de pakketreisovereenkomst overdragen aan een persoon die voldoet aan alle voorwaarden die voor die overeenkomst gelden op voorwaarde dat hij:

1.

de organisator en eventueel de doorverkoper zo snel mogelijk en uiterlijk zeven dagen voor het begin van de pakketreis via een duurzame gegevensdrager, zoals bijv. een mail, een papieren document of een PDF, op de hoogte stelt en

2.

de eventueel bijkomende kosten draagt die voortvloeien uit de overdracht.

§ 2. Degene die de pakketreisovereenkomst overdraagt, en degene die de overeenkomst overneemt, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het nog verschuldigde bedrag en voor eventuele bijkomende vergoedingen, die voortvloeien uit de overdracht. De organisator stelt degene die de overeenkomst overdraagt, in kennis van de kosten van de overdracht.

Artikel 8: Andere wijzigingen door de reiziger Vraagt de reiziger om een andere wijziging, dan mag de reisorganisator en/of de doorverkoper die daarop kan ingaan alle kosten aanrekenen die daardoor worden veroorzaakt.

Artikel 9: Wijziging door de reisorganisator voor de afreis

§ 1: De organisator kan de bepalingen van de pakketreisovereenkomst, met uitzondering van prijswijzigingen vóór het begin van de pakketreis niet eenzijdig veranderen, tenzij:

1° de organisator zich dit recht in de overeenkomst heeft voorbehouden, en

2° het om een onbeduidende verandering gaat, en 3° de organisator de reiziger daarvan via een duurzame gegevensdrager, zoals bijv. een mail, een papieren document of een PDF, in kennis stelt.

§ 2: 1° Indien, vóór het begin van de reis, de organisator zich genoodzaakt ziet een van de voornaamste kenmerken van de reisdiensten ingrijpend te wijzigen of niet aan de bevestigde bijzondere wensen van de reiziger tegemoet kan komen, of voorstelt de prijs van de pakketreis met meer dan 8 % te verhogen dient de organisator de reiziger hiervan in te lichten en hem op de hoogte te brengen:

a)

van de voorgestelde wijzigingen en het effect ervan op de prijs van de pakketreis;

b)

van de mogelijkheid om de overeenkomst op te zeggen zonder kosten, tenzij hij de voorgestelde wijzigingen aanvaardt;

c)

van de termijn waarbinnen hij de organisator in kennis moet stellen van zijn besluit;

d)

van het feit dat indien hij de voorgestelde wijziging binnen de opgegeven termijn niet uitdrukkelijk aanvaardt, de overeenkomst automatisch beëindigd wordt, en

e)

in voorkomend geval, de voorgestelde vervangende pakketreis en de prijs ervan.

§ 3: Wanneer de wijzigingen van de pakketreisovereenkomst of de vervangende pakketreis tot gevolg hebben dat de kwaliteit of de kosten van de pakketreis verminderen, heeft de reiziger recht op een passende prijsvermindering.

§ 4: Indien de pakketreisovereenkomst op grond van §2 wordt opgezegd en de reiziger geen vervangende pakketreis aanvaardt, betaalt de organisator alle betaalde bedragen uiterlijk veertien dagen nadat de overeenkomst is opgezegd, aan de reiziger terug.

Artikel 10: Opzegging door de organisator voor afreis

§ 1. De organisator kan de pakketreisovereenkomst opzeggen: 1° indien het aantal personen dat zich voor de pakketreis heeft ingeschreven, kleiner is dan het in de overeenkomst vermelde minimumaantal en de reiziger door de organisator van de opzegging van de overeenkomst in kennis wordt gesteld binnen de in de overeenkomst bepaalde termijn, maar uiterlijk:

a)

twintig dagen vóór het begin van de pakketreis bij reizen van meer dan zes dagen;

b)

zeven dagen vóór het begin van de pakketreis bij reizen van twee à zes dagen;

c)

48 uur voor het begin van de pakketreis bij reizen die minder dan twee dagen duren, of

2° indien hij de overeenkomst niet kan uitvoeren als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden en hij de reiziger er vóór het begin van de pakketreis van in kennis stelt dat de overeenkomst wordt opgezegd.

§ 2. In deze gevallen betaalt de organisator aan de reiziger alle bedragen die hij voor de pakketreis heeft ontvangen, terug, zonder een bijkomende schadevergoeding verschuldigd te zijn.

Artikel 11: Opzegging door de reiziger

§ 1: 1° De reiziger kan te allen tijde de pakketreisovereenkomst opzeggen vóór het begin van de pakketreis. Bij opzegging kan de reiziger worden verplicht tot betaling van een opzegvergoeding aan de organisator.

2° In de pakketreisovereenkomst kunnen gestandaardiseerde opzegvergoedingen worden bepaald op basis van het tijdstip van de opzegging vóór het begin van de pakketreis en de verwachte kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de reisdiensten.

- 3 -

3° Indien er geen gestandaardiseerde opzegvergoedingen zijn vastgesteld, stemt het bedrag van de opzegvergoeding overeen met de prijs van de pakketreis minus de kostenbesparingen en inkomsten uit alternatief gebruik van de reisdiensten.

§ 2: 1° De reiziger heeft echter, indien zich op de plaats van bestemming onvermijdbare en buitengewone omstandigheden voordoen die aanzienlijke gevolgen hebben voor de uitvoering van de pakketreis of die aanzienlijke gevolgen hebben voor het passagiersvervoer van de reizigers naar de plaats van bestemming, het recht de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een opzegvergoeding op te zeggen.

2° In geval van opzegging van de pakketreisovereenkomst op grond van dit artikel heeft de reiziger recht op een volledige terugbetaling van alle voor de pakketreis betaalde bedragen, maar kan hij geen aanspraak maken op een bijkomende schadevergoeding.

§ 3: De organisator betaalt, uiterlijk binnen de veertien dagen, alle bedragen terug die door of namens de reiziger zijn betaald, verminderd met de opzegvergoeding.

Artikel 12: Non-conformiteit tijdens de reis

§ 1: De reiziger stelt de organisator zonder vertraging in kennis van een eventuele non-conformiteit die hij tijdens de uitvoering van een in de pakketreisovereenkomst opgenomen reisdienst heeft vastgesteld.

§ 2: Indien een van de reisdiensten niet conform de pakketreisovereenkomst wordt uitgevoerd, verhelpt de organisator aan die non-conformiteit, tenzij dat:

1° onmogelijk is, of

2° onevenredig hoge kosten met zich brengt, rekening houdend met de mate van non-conformiteit en de waarde van de desbetreffende reisdiensten.

3° Indien de organisator de non-conformiteit niet verhelpt, heeft de reiziger recht op een prijsvermindering of op een schadevergoeding overeenkomstig artikel 15.

§ 3: 1° Indien de organisator de non-conformiteit niet binnen een door de reiziger bepaalde redelijke termijn verhelpt, heeft de reiziger de mogelijkheid dit zelf te doen en om terugbetaling van de nodige uitgaven te verzoeken.

2° Het is niet nodig dat de reiziger een termijn bepaalt indien de organisator weigert de non-conformiteit te verhelpen, of indien een onmiddellijke oplossing is vereist.

§ 4: 1° Indien een aanzienlijk deel van de reisdiensten, niet kan worden verricht biedt de organisator, zonder bijkomende kosten voor de reiziger andere arrangementen aan van, indien mogelijk, gelijkwaardige of hogere kwaliteit

2° Indien de andere voorgestelde arrangementen leiden tot een pakketreis van lagere kwaliteit kent de organisator aan de reiziger een passende prijsvermindering toe.

3° De reiziger kan de andere voorgestelde arrangementen slechts afwijzen indien zij niet vergelijkbaar zijn met hetgeen in de pakketreisovereenkomst is afgesproken, of indien de toegekende prijsvermindering ontoereikend is.

§ 5: 1° Indien de non-conformiteit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de pakketreis en de organisator deze niet binnen een door de reiziger bepaalde redelijke termijn heeft verholpen, kan de reiziger de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een opzegvergoeding opzeggen en, in voorkomend geval, om een prijsvermindering en/of een schadevergoeding verzoeken. 2° Indien de pakketreis passagiersvervoer omvat voorziet de organisator ook in repatriëring van de reiziger. 3° Indien er geen andere arrangementen kunnen worden voorgesteld of de reiziger de andere voorgestelde arrangementen verwerpt, heeft de reiziger, in voorkomend geval, ook zonder opzegging van de pakketreisovereenkomst, recht op prijsvermindering en/of schadevergoeding

§ 6: Indien er, als gevolg van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden, niet kan worden gezorgd voor de terugkeer van de reiziger zoals afgesproken in de pakketreis-overeenkomst, draagt de organisator de kosten van de nodige accommodatie, voor ten hoogste drie overnachtingen per reiziger.

§ 7: De beperking van de kosten, zoals bedoeld in §6, is niet van toepassing op personen met beperkte mobiliteit, op personen die hen begeleiden, op zwangere vrouwen, op alleenreizende minderjarigen en op personen die specifieke medische bijstand behoeven, mits de organisator ten minste 48 uur voor het begin van de pakketreis in kennis is gesteld van hun bijzondere behoeften. § 8: De organisator mag zich niet beroepen op onvermijdbare en buitengewone omstandigheden om aansprakelijkheid te beperken indien de betrokken vervoerder zich daarop krachtens het toepasselijke recht van de Unie niet kan beroepen. § 9: De reiziger kan berichten, verzoeken of klachten in verband met de uitvoering van de pakketreis rechtstreeks richten tot de doorverkoper bij wie hij de pakketreis heeft gekocht. De doorverkoper geeft deze berichten, verzoeken of klachten zonder vertraging aan de organisator door.

Artikel 13: Aansprakelijkheid van de reiziger

De reiziger is aansprakelijk voor de schade die de organisator en of doorverkoper, hun aangestelden en/of vertegenwoordigers door zijn fout oplopen, of wanneer hij zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen.

Artikel 14: Aansprakelijkheid van de organisator en de professioneel

1. De organisator is aansprakelijk voor de uitvoering van de reisdiensten die in de pakketreisovereenkomst zijn begrepen, ongeacht of deze diensten door de organisator of door andere reisdienstverleners worden verricht.

2° Ingeval de organisator buiten de Europese Economische Ruimte is gevestigd gelden voor de doorverkoper die in een lidstaat is gevestigd de verplichtingen voor organisatoren, tenzij de doorverkoper bewijst dat de organisator aan de, door de wet van 21/11/2017 voorgeschreven voorwaarden voldoet.

Artikel 15: Prijsvermindering en schadevergoeding

§ 1: De reiziger heeft recht op een passende prijsvermindering voor iedere periode waarin er sprake was van non-conformiteit van de verleende diensten, tenzij de organisator bewijst dat de nonconformiteit aan de reiziger te wijten is.

§ 2: De reiziger heeft recht op passende schadevergoeding van de organisator voor alle schade die hij oploopt als gevolg van non-conformiteit. De schadevergoeding wordt zonder vertraging uitbetaald.

§ 3: De reiziger heeft geen recht op schadevergoeding, indien de organisator aantoont dat de non-conformiteit te wijten is aan:

1° de reiziger;

2° een derde die niet bij de uitvoering van de in de pakketreisovereenkomst begrepen reisdiensten is betrokken, en de non-conformiteit niet kon worden voorzien of voorkomen of 3° onvermijdbare en buitengewone omstandigheden.

Artikel 16: Verplichting tot bijstand

§ 1: De organisator biedt zonder vertraging passende bijstand aan de reiziger die in moeilijkheden verkeert, in het bijzonder door:

1° nuttige informatie te verstrekken over medische diensten, plaatselijke autoriteiten en consulaire bijstand;

- 4 -

2° de reiziger te helpen bij het gebruik van communicatie op afstand en bij het vinden van andere reisarrangementen.

§ 2: Indien de moeilijkheden het gevolg zijn van opzet of nalatigheid van de reiziger, kan de organisator voor deze bijstand een vergoeding vragen. Die vergoeding bedraagt in geen geval meer dan de werkelijke kosten gedragen door de organisator.

Artikel 17: Klachtenregeling

1.

Indien de reiziger een klacht heeft voor de afreis moet de reiziger deze zo snel mogelijk per duurzame gegevensdrager indienen bij de doorverkoper of reisorganisator.

2.

Klachten tijdens de uitvoering van de pakketreisovereenkomst moet de reiziger zo spoedig mogelijk ter plaatse, op een gepaste en bewijskrachtige manier, melden, zodat naar een oplossing kan worden gezocht.

3.

Werd een klacht ter plaatse niet bevredigend opgelost of kon de reiziger onmogelijk ter plaatse een klacht formuleren, dan moet hij uiterlijk één maand na het einde van de pakketreis-overeenkomst bij de doorverkoper of bij de reisorganisator per duurzame gegevensdrager zijn klacht formuleren.

Artikel 18: Verzoeningsprocedure

1.

Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst onderling een minnelijke regeling nastreven.

2.

Mislukt deze poging tot minnelijke regeling, dan kan elk van de betrokken partijen aan de vzw Geschillencommissie vragen om een verzoeningsprocedure op te starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen.

3.

Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een verzoeningsreglement en een “overeenkomst tot verzoening” bezorgen.

4.

Overeenkomstig de in het reglement beschreven procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de partijen na te streven.

5.

Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden.

Artikel 19: Arbitrage of Rechtbank

1.

Wordt geen verzoeningsprocedure ingesteld of mislukt deze, dan kan de eisende partij desgewenst een arbitrageprocedure instellen voor de Geschillencommissie Reizen of een procedure aanhangig maken voor rechtbank.

2.

De reiziger kan nooit verplicht worden de bevoegdheid van de Geschillencommissie Reizen te aanvaarden; noch als eisende, noch als verwerende partij.

3.

De organisator of doorverkoper die verwerende partij is kan de arbitrage slechts weigeren indien het door de eisende partij geëiste bedrag meer dan €1250, bedraagt. Hij beschikt hiervoor over een termijn van 10 kalenderdagen na ontvangst van het per duurzame gegevensdrager bezorgde bericht, waarin wordt aangegeven dat een dossier met vordering vanaf €1250 werd geopend bij de Geschillencommissie Reizen.

4.

Deze arbitrageprocedure wordt geregeld door een geschillenreglement, en kan slechts worden opgestart na het indienen van een klacht bij de onderneming zelf en wel zodra vaststaat dat het geschil niet minnelijk kon geregeld worden of zodra vier maanden zijn verstreken na het (voorziene) einde van de reis (of eventueel vanaf de prestatie die aanleiding gaf tot het geschil).

5.

Geschillen met betrekking tot lichamelijke letsels kunnen enkel door de rechtbanken beslecht worden.

6.

Het paritair samengesteld arbitraal college doet, overeenkomstig het geschillenreglement, op een bindende en definitieve wijze uitspraak over het reisgeschil. Hiertegen is geen beroep mogelijk.

Secretariaat van de Geschillencommissie Reizen: telefoon: 02 277 62 15 of 02 277 61 80 (9u tot 12 u) ; fax: 02 277 91 00

City Atrium, Vooruitgangstraat 50, 129 Brussel e-mail: reisgeschillen@clv-gr.be

BIJZONDERE REISVOORWAARDEN

1. Dossierkosten (per dossier)

All Travel Consultants NV voor de verkoop via haar merk ATC Cruises houdt zich het recht voor om dossierkosten aan te rekenen. Deze worden per dossier aangerekend en bedragen €15. Indien na ontvangst van de factuur excursies, verzekeringen, hotels, huurauto’s e.d. worden bijgeboekt, wordt dit beschouwd als een wijziging en wordt derhalve een kost in rekening gebracht zoals gestipuleerd onder de rubriek ”Wijzigingskosten” in de reeks van onderhavige bijzondere reisvoorwaarden.

2. Betaling van de reissom

§1 Het voorschot (per dossier) : Het voorschot bedraagt 30% van de cruiseprijs, met een minimum van €250 . Indien een rederij een hoger voorschot eist, wordt dit bedrag integraal doorgerekend. Vluchten en andere diensten in een dossier worden bij reservatie 100% betaalbaar.

§2 Het saldo (per dossier) : Het saldo dient uiterlijk 3 maanden voor de vertrekdatum betaald te zijn, tenzij een rederij een andere termijn hanteert (bijvoorbeeld voor Kerst- en Nieuwjaarscruises : 95 dagen voor vertrek).

3. Wijziging door de reiziger (kosten per persoon)

a)

Verandering in vertrekdata, bestemming en of rederij wordt door de rederij steeds aanschouwd als annulering en nieuwe boeking. : zie punt 5 (annulering door de reiziger)

b)

Schrijfwijze van de namen van de reizigers :

Om veiligheidsredenen eisen de luchtvaartmaatschappijen, de rederijen en alle andere leveranciers dat de namen van alle reizigers (zowel voornaam als familienaam) opgegeven worden zoals ze vermeld staan op de identiteitskaart of op de reispas. Elke wijziging in de schrijfwijze van een naam brengt automatisch kosten met zich mee. Deze kosten worden bepaald door de leveranciers en zullen integraal doorgerekend worden. c) Alle andere wijzigingen:

-

vanaf inschrijving tot 90 dagen voor afreis : € 50 pp

-

vanaf 89 tot 60 dagen voor afreis : € 75 pp

-

vanaf 59 tot 30 dagen voor afreis : € 100 pp

-

vanaf 29 tot 15 dagen voor afreis : € 125 pp

-

vanaf 14 dagen voor afreis : € 150 pp

4. Overdracht van het reispakket. (Kosten per persoon)

a)

Elke overdracht van een reispakket brengt automatisch kosten met zich mee. Deze kosten worden bepaald door de leveranciers en zullen integraal doorgerekend worden.

b)

All Travel Consultants NV rekent volgende administratiekosten aan voor de overdracht van een reispakket: - vanaf inschrijving tot 90 dagen voor afreis : € 50 pp

-

vanaf 89 tot 60 dagen voor afreis : € 75 pp

-

vanaf 59 tot 30 dagen voor afreis : € 100 pp

-

vanaf 29 tot 15 dagen voor afreis : € 125 pp

-

vanaf 14 dagen voor afreis : € 150 pp

- 5 -

5. Annulering door de reiziger (kosten per persoon)

-

vanaf inschrijving tot 90 dagen voor afreis : € 125 - van 89 tot 60 dagen voor afreis : 10% van de reissom (met een minimum van € 125 )

-

van 59 tot 45 dagen voor afreis : 25% van de reissom

-

van 44 tot 30 dagen voor afreis : 50% van de reissom

-

van 29 tot 15 dagen voor afreis : 75% van de reissom

-

vanaf 14 dagen voor afreis : de volledige reissom

Indien een luchtvaartmaatschappij, een rederij of een andere leverancier hogere reële annuleringskosten aanrekent, worden deze integraal doorgerekend.

Indien de annulatie door de reiziger het verwezenlijken van een ”begeleide” reis zou verhinderen, en indien deze annulatie zich op minder dan 22 dagen voor het vertrek voordoet, kan de organisator 100% van de reissom opeisen. De kosten van de reisverzekering kunnen nooit gerembourseerd worden. Alle annuleringen dienen schriftelijk te gebeuren. De annulering zal pas ingaan na schriftelijke notificatie.

6. Aansprakelijkheid

*

De gegevens opgenomen op onze website en in andere communicatie werden te goeder trouw verzameld en voorgesteld. A.T.C. kan niet gebonden worden door kennelijke materiële vergissingen en wijst alle aansprakelijkheid af voor allerlei inlichtingen die door derden ten titel van documentatie worden verschaft.

*

Zowel de rederij als de kapitein van een cruiseschip hebben het recht om voor en/of tijdens een cruise, als gevolg van onvoorziene omstandigheden buiten hun wil om (zoals een staking, slechte weersomstandigheden, een burgeroorlog, een technisch defect en andere vormen van overmacht), havens over te slaan, havens in een andere volgorde aan te lopen, havens te vervangen door andere havens, of een vaarschema (verder) uit te voeren met een ander schip. A.T.C. draagt enkel aansprakelijkheid voor eventuele vervolgschade (omboeken van vluchten, hotelovernachtingen, transfers, ...) voor zover deze aansprakelijkheid wettelijk geregeld is. En voor zover de reiziger A.T.C. onverwijld op de hoogte heeft gebracht van dergelijke potentiële schade ingevolge een besluit van de rederij/kapitein tijdens de reis. En voor zover de reiziger A.T.C. in de mogelijkheid stelt de schade te beperken. Alleszins wijst A.T.C. alle vervolgschade af voor zover ze buitensporig en/of niet gestaafd is door de nodige bewijzen.

*

Sommige excursies, sportactiviteiten, toeristische manifestaties, enz. kunnen ter plaatse worden geboekt bij vreemde ondernemingen (niet A.T.C., niet de rederij, niet enig andere leveranciers gevat in het afgeslote reiscontract) Dergelijke activiteiten die niet behoren tot het oorspronkelijke reispakket, vallen buiten de verantwoordelijkheid van A.T.C.. Klachten m.b.t. die activiteiten, dienen ter plaatse te worden geformuleerd. A.T.C. kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade of hinder veroorzaakt door de daden van derden.

*

A.T.C. kan nooit verantwoordelijk worden gesteld voor enige eventuele materiële schade die reizigers oplopen tijdens de reis. Voor zover deze niet het gevolg is van handelingen door enige leveranciers of aangestelde van A.T.C.

*

A.T.C. kan nooit verantwoordelijk gesteld worden voor persoonlijke uitgaven die aan boord van het schip gebeurden, ook al werden ze via A.T.C. in België gereserveerd. De klant aanvaardt dat zulke uitgaven steeds via zijn of haar on board account geregeld worden. Of via zijn of haar

persoonlijke credit card wanneer de rederij zulks vereist bij het op voorhand

reserveren van zulke diensten via A.T.C.

7. Dienstregeling

Dienstregelingen van luchtvaartmaatschappijen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. De juiste vertrektijden staan vermeld in het vliegticket afgegeven door de luchtvaartmaatschappij. A.T.C. behoudt zich nadrukkelijk het recht voor om, wanneer dit noodzakelijk is, haar gasten te vervoeren met een andere luchtvaartmaatschappij dan vermeld in zijn communicatie.

8. Reisdocumenten

De reisdocumenten zijn ter beschikking bij het reisagentschap uiterlijk 7 dagen vóór afreis. Indien de inschrijving vanaf 21 dagen vóór afreis gebeurt, en in geval van lijnvluchten, mogen de reisdocumenten op de plaats van vertrek overhandigd worden, zo ook in geval van een wijziging vanaf 21 dagen vóór afreis.

9. Verzekeringen

In de door A.T.C. gepubliceerde reissommen is geen verzekering inbegrepen. Het afsluiten van een annulerings-, reis- en bagageverzekering is bijzonder aanbevolen.

10. Prijs van de reis

De prijzen van de verschillende reiscomponenten (cruise, vlucht, transport, hotel, enz.) zijn berekend op basis van de tarieven en wisselkoersen voor het verblijf en de andere diensten in het buitenland die op desbetreffende moment (datum van de offerte, boeking of reservatie) golden. De prijs die aan een klant wordt voorgesteld is vast voor zover hij werd meegedeeld bij het nemen van een optie. En dit voor de looptijd van de optie. Na het vervalen van de optie kan de prijs worden herberekend op basis van bezetting en beschikbaarheid. Een bevestigde prijs is vast onder voorbehoud van wijzigingen in zake van brandstofprijzen, taksaanpassingen.

11. Prijswijzigingen

A.T.C. houdt zich het recht voor om verhogingen in brandstofprijzen, taksen en ingevolge plotse en onvoorzienbare wisselkoersschommelingen door te rekenen aan de klant. Deze wijzigingen zullen steeds schriftelijk en duidelijk gemotiveerd aan de klant worden meegedeeld. De wijzigingen kunnen nooit meer dan 8% van de totale reissom bedragen en moeten uiterlijk 21 dagen voor vertrek worden meegedeeld. Een prijswijziging kan zowel een prijsverhoging als een prijsverlaging zijn.

TARIFICATIE LIJNVLUCHTEN

De lijndiensten worden berekend aan de actuele dagprijzen en geldende koersen en taksen.

Indien de ingerekende boekingsklasse/prijscategorie volzet is, zal het supplement dat ons aangerekend wordt door de luchtvaartmaatschappij, integraal doorgerekend worden.

IDENTITEITSBEWIJS voor KINDEREN

Kinderen van 0 tot 12 jaar moeten minimaal in het bezit zijn van een kids-ID (elektronische identiteitskaart voor kinderen). Deze moet u drie weken voor de afreisdatum aanvragen bij het gemeentebestuur.

- 6 -

Voor landen en of rederijen die de Kids-ID niet erkennen is onverkort een internationaal reispaspoort vereist. Kinderen die reizen zonder de ouders of met 1 van beide ouders dienen in het bezit te zijn van een “ouderlijke toestemming voor reizen naar het buitenland” geattesteerd door de gemeentelijke overheid.

FORMALITEITEN

A.T.C. - All Travel Consultants NV verschaft uitsluitend informatie met betrekking tot de vereiste formaliteiten aan Belgische ingezetenen. Alle andere nationaliteiten dienen hun respectieve ambassades te contacteren voor reisadvies met betrekking tot de nodige formaliteiten. De vereiste formaliteiten worden alleszins ook op de bestelbon vermeld en maken integraal deel uit van het reiscontract. A.T.C. - All Travel Consultants NV raadt al haar klanten aan te reizen met een internationaal reispaspoort, ongeacht de bestemming. Ook voor de reizen waar Belgische identiteitskaart wordt aanvaard.

REISADVIES De reiziger erkent naar behoren te zijn ingelicht over eventuele uitzonderlijke omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de reis, en over de actuele – mogelijk beperkende – lokale maatregelen op de reisbestemming(en). Hij heeft ook kennis genomen van de actuele reisadviezen van de FOD Buitenlandse Zaken (https://diplomatie.belgium.be/nl). De reiziger verklaart volledig op de hoogte te zijn van de mogelijke (gezondheids)risico’s – bijvoorbeeld in het geval van een pandemie - voor het goede verloop van zijn reis.

GARANTIESTELLING

A.T.C. - All Travel Consultants NV heeft de nodige voorzieningen getroffen om te beantwoorden aan artikel 36 van de reiscontractenwet betreffende de garantiestelling.

VERZEKERING TEGEN FINANCIEEL ONVERMOGEN

Conform de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten is A.T.C. – All Travel Consultants NV door Amlin Insurance SE, bijhuis België, Koning Albert II laan 37, 1030 Brussel (FSMA 2943 - HR 0644.921.421), www.msamlin.com, insolvency.claims.be@msamlin. com, 0032 (0)2 894 70 00, verzekerd om, in geval van financieel onvermogen, zijn verplichtingen jegens de reiziger verder na te komen. Deze garantiestelling wordt begeleid door Vlaamse Solidariteit Reisgelden, een afdeling van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus.

VERZAMELING PRIVEGEGEVENS

A.T.C. – All Travel Consultants NV verzamelt In het kader van haar commerciële activiteiten en ten behoeve van de uitvoering van de door haar aangegane reiscontracten persoonlijke klantgegevens. De klant aanvaardt uitdrukkelijk en steeds opnieuw bij het aangaan van elk nieuw reiscontract dat A.T.C. deze gegevens verzameld in het kader van de uitvoering van het aangegane reiscontract. De gegevens worden bewaard in een beveiligde omgeving op een server die eigendom is van de A.T.C. en die zich in België bevindt. De klant kan steeds kennis nemen van de door A.T.C. verzamelde informatie en op simpele wijze vragen om geannonimiseerd te worden. Meer informatie is te vinden op de website van ATC Cruises (www.atccruises.be) onder de rubriek privacy policy.

BEDRIJFSGEGEVENS

A.T.C. - All Travel Consultants NV is een vennootschap naar

Belgisch recht en is ingeschreven onder het ondernemingsnummer

0449 241 345. Haar zetel is gevestigd te 2018 Antwerpen, Mechelsesteenweg 62, tel 0032 (0)3 236 89 39, email: info@atccruises.be. Noodnummer (24h/24h) 0032 (0)3 477 55 96 37.

A.T.C. All Travel Consultants NV,

Erk. Nr. 5449.

versie - 1 januari 2024

Ver. uitg.: B.Scheefhals, A.T.C. All Travel Consultants NV.

 

2. Precontractuele reisinfo. Standaardinformatieformulier voor pakketreisovereenkomsten 

 

 De combinatie van reisdiensten die u wordt aangeboden, is een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302, omgezet door de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten.

Bijgevolg kunt u aanspraak maken op alle EU-rechten die voor pakketreizen gelden.

A.T.C. All Travel Consultants NV, handelend onder de merknaam ATC Cruises gevestigd te 2018 Antwerpen, Mechelsesteenweg 62, met ondernemingsnummer 0449.241.345 is ten volle verantwoordelijk voor de goede uitvoering van de volledige pakketreis.

A.T.C. All Travel Consultants NV, handelend onder de merknaam ATC Cruises gevestigd te 2018 Antwerpen, Mechelsesteenweg 62, met ondernemingsnummer 0449.241.345 beschikt ook over de wettelijke verplichte bescherming om u terug te betalen en, indien het vervoer is inbegrepen in de pakketreis, te repatriëren ingeval zij insolvent wordt/worden.

De reiziger krijgt de volgende informatie te zien door de hyperlink aan te klikken :

Basisrechten krachtens Richtlijn (EU) 2015/2302

• Voordat hij de pakketreisovereenkomst sluit, zal de reiziger alle essentiële informatie over de pakketreis ontvangen.

• De aansprakelijkheid voor de goede uitvoering van alle reisdiensten die in de overeenkomst zijn opgenomen, berust altijd bij ten minste één professioneel.

• De reiziger krijgt een noodtelefoonnummer of gegevens inzake een contactpunt via welk hij contact kan opnemen met de organisator of de reisagent.

• De reiziger kan de pakketreis, met inachtneming van een redelijke termijn en eventueel tegen de betaling van extra kosten, aan een andere persoon overdragen.

• De prijs van de pakketreis kan alleen worden verhoogd indien specifieke kosten toenemen (bijvoorbeeld brandstofprijzen), indien zulks uitdrukkelijk in de overeenkomst is opgenomen, en in elk geval niet later dan twintig dagen vóór het begin van de pakketreis. Indien de prijsverhoging hoger is dan 8 % van de prijs van de pakketreis kan de reiziger de overeenkomst opzeggen. Indien de organisator zich het recht op een prijsverhoging voorbehoudt, heeft de reiziger recht op een prijsvermindering wanneer de relevante kosten zouden afnemen.

• Ingeval een van de essentiële elementen van de pakketreis, met uitzondering van de prijs, aanzienlijk wordt gewijzigd, kan de reiziger de overeenkomst zonder betaling van een opzegvergoeding opzeggen en krijgt hij een volledige terugbetaling. Indien de professioneel die voor de pakketreis verantwoordelijk is, de pakketreis vóór het begin van de pakketreis annuleert, heeft de reiziger recht op terugbetaling en, indien passend, op een schadevergoeding.

• De reiziger kan de overeenkomst in uitzonderlijke omstandigheden zonder betaling van een opzegvergoeding vóór het begin van de pakketreis opzeggen, bijvoorbeeld wanneer er op de plaats van bestemming ernstige veiligheidsproblemen zijn die waarschijnlijk gevolgen zullen hebben voor zijn pakketreis.

• Daarnaast kan de reiziger de overeenkomst te allen tijde vóór het begin van de pakketreis opzeggen tegen betaling van een passende en gerechtvaardigde opzegvergoeding.

• Indien na het begin van de pakketreis aanzienlijke elementen van de pakketreis niet zoals afgesproken kunnen worden geleverd, moet een geschikt alternatief arrangement aan de reiziger worden aangeboden, zonder extra kosten. Indien de diensten niet worden uitgevoerd volgens de overeenkomst en dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de pakketreis en de organisator dit probleem niet heeft verholpen, kan de reiziger de pakketreisovereenkomst zonder betaling van een opzegvergoeding opzeggen.

• In geval van reisdiensten die niet uitgevoerd zijn of niet goed uitgevoerd zijn heeft de reiziger ook recht op een prijsvermindering en/of schadevergoeding.

• De organisator is verplicht reizigers die in moeilijkheden verkeren, bijstand te verlenen.

• Indien de organisator of de doorverkoper insolvent wordt, zullen de betaalde bedragen worden teruggestort. Indien de insolventie van de organisator of, indien van toepassing, de doorverkoper na het begin van de pakketreis intreedt en het vervoer in de reis of de vakantie inbegrepen is, wordt er voor repatriëring van de reiziger gezorgd. A.T.C. All Travel Consultants NV, handelend onder de merknaam ATC Cruises, gevestigd te 2018 Antwerpen, Mechelsesteenweg 62, met ondernemingsnummer 0449.241.345 heeft zich van bescherming bij insolventie voorzien bij Amlin Europe nv, België, Koning Albert II laan 37 te 1030 Brussel (NBB nr.0745 -RPR 0416.056.358 – www.amlin.com). Deze garantiestelling wordt begeleid door Vlaamse Solidariteit Reisgelden, een afdeling van de Vereniging van Vlaamse Reisbureaus.

Wanneer diensten door de insolventie van A.T.C. All Travel Consultants NV, handelend onder de merknaam ATC Cruises, gevestigd te 2018 Antwerpen, Mechelsesteenweg 62, met ondernemingsnummer 0449.241.345 niet worden verleend, kunnen reizigers met deze entiteit of, in voorkomend geval, de bevoegde autoriteit contact opnemen (Vereniging van Vlaamse Reisbureaus, VVR, Willem de Dekenstraat 1/001 te 8000 Brugge. Tel 0032 (0)50 25 00 60. Fax 0032 (0)50 25 00 65. Email vvr@vvr.be.

REISADVIES

De reiziger erkent naar behoren te zijn ingelicht over eventuele uitzonderlijke omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de reis, en over de actuele – mogelijk beperkende – lokale maatregelen op de reisbestemming(en). Hij heeft ook kennis genomen van de actuele reisadviezen van de FOD Buitenlandse Zaken (https://diplomatie.belgium.be/nl). De reiziger verklaart volledig op de hoogte te zijn van de mogelijke (gezondheids)risico’s – bijvoorbeeld in het geval van een pandemie - voor het goede verloop van zijn reis;

BIJZONDERE CLAUSULE betreffende Privégegevens

De reiziger erkent naar behoren te zijn ingelicht over de wijze waarop privé-gegevens worden verzameld en opgeslagen binnen het kader van de reservatie(s).

 

Deze informatie volgt de de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten.

Pre contractuele informatie / Versie 3 juli 2018

 

3. Betalingsvoorwaarden 

Alle facturen zijn contant betaalbaar tenzij de factuur uitdrukkelijk wijze en vervaldatum vermeldt vanaf dewelke de factuur eisbaar wordt. Alle facturen worden van rechtswege en zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling vereist is, vermeerderd met een verwijlrente van 12% per jaar, en dat vanaf datum van eisbaarheid tot aan de dag van volledige betaling.

Bij wanbetaling twee maanden na eisbaarheid van de factuur en onverminderd de verwijlrente, is een forfaitaire schadevergoeding van rechtswege verschuldigd en zonder voorafgaande ingebreke-stelling van 10% van het factuurbedrag met een minimum van € 25.

Om ontvankelijk te zijn moeten gebeurlijke betwistingen binnen tien dagen na factuurdatum en bij aangetekend schrijven kenbaar gemaakt worden.

 

In geval van betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van het rechtsgebied Antwerpen bevoegd.

ATC Cruises gegevensverwerking

Als ATC Cruises - All Travel Consultants N.V. - zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Als u na het doornemen van onze privacyverklaring vragen heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens of de uitoefening van uw rechten, kan dit via onderstaande contactgegevens:  

Mechelsesteenweg 62 (gelegen naast de gebouwen van Water-Link)
B - 2018 Antwerpen
Telefoon :  + 32 (0)3 236.89.39
E-mail:  info@atccruises.be

Welke persoonsgegevens verwerken wij en waarom

Uw persoonsgegevens worden door ATC Cruises verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden waaronder: 

Voor de bovenstaande doelstellingen kunnen wij de volgende persoonsgegevens van u vragen, verwerken en bewaren:

  • Persoonlijke identiteitsgegevens : naam, voornaam, adres, telefoonnummer, e-mailadres i.f.v. communicatie, vervullen wettelijke verplichtingen en begeleiding
  • M.b.t kosten en/of vergoedingen: bedrag, bankrekeningnummer voor uitbetaling, bewijsstukken (bij werkelijke kostenvergoeding), aard en bedrag kostenvergoedingen die elders verkregen worden (verklaring op eer)
  • Over het aangekochte pakket: omschrijving, start- en einddatum, aantal dagen i.f.v. planning, registratie en opmaak nominatieve kosten en/of vergoedingen•
  • Handtekening (als onderdeel verklaring op eer, overeenkomsten enz.)
  • Kopie verblijfstitel of document.

We gebruiken de verzamelde gegevens alleen voor de doeleinden waarvoor we de gegevens van u hebben verkregen.
Voor de hierna vermelde gegevens geldt dat  ATC Cruises ze pas verwerkt wanneer u daartoe uw uitdrukkelijke toestemming geeft nadat u, los van andere aangelegenheden, over de specifieke doelstellingen van die verwerking geïnformeerd bent.

Van de klant  wordt verwacht dat hij elke wijziging van zijn persoonsgegevens onmiddellijk spontaan en schriftelijk doorgeeft aan ATC Cruises. Volgende gegevens worden ten slotte verwerkt nadat ze elders dan bij de vrijwilliger zelf zijn verkregen.

Minderjarigen:
Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jonger dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder of wettelijke vertegenwoordiger.

Verstrekking aan derden

De gegevens die u aan ons geeft, kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden. Zo maken wij gebruik van derde, gespecialiseerde partijen aan wie wij de volgende taken uitbesteden:

  • Het verzorgen van de internet omgeving (webhosting, cloudsysteem)
  • Het verzorgen van IT-infrastructuur (o.a. IT netwerk, CRM systeem …)
  • Het verzorgen (en verspreiden) van nieuwsbrieven en uitnodigingen.
  • Boekhouding en betalingen.

Met elk van deze partijen (verwerkers) hebben we een verwerkersovereenkomst afgesloten waarin de nodige afspraken opgenomen zijn om de beveiliging en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen.
Verder zullen wij de door u verstrekte gegevens niet aan derden doorgeven, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is, of wij hier een gerechtvaardigd belang voor hebben.
Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek met machtiging van het parket
(persoons)gegevens bij ons opvraagt, controle vanuit de inspectiediensten op het naleven van de regels rond het toekennen van kostenvergoedingen en de verplichtingen uit de vrijwilligerswet in het algemeen, het overmaken van persoonsgegevens aan de subsidiërende overheid die dit oplegt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven.
Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft.
U heeft het recht deze toestemming te weigeren en om deze ten allen tijde in te trekken.
Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU.

Bewaartermijn

ATC Cruises bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist. Concreet worden de persoonsgegevens bewaard tijdens de volledige duurtijd van de reis, of langer wanneer hetzij een wettelijke of decretale bepaling dit oplegt (wettelijke bewaartermijnen van documenten bijvoorbeeld),
hetzij de wettelijke verjaringstermijn van een eventuele rechtsvordering ten aanzien van of door ATC Cruises dit rechtvaardigt.

Beveiliging van de gegevens

Wij hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beveiligen en de vertrouwelijkheid ervan te waarborgen. Waaronder maatregelen die de gegevens beschermen tegen inbreuken, verlies en  onrechtmatige verwerking. 
Zo hebben we bijvoorbeeld de volgende maatregelen genomen: 

  • Alle personen die namens ATC Cruises van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.•
  • We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen.
  • We pseudonimiseren / anonimiseren waar mogelijk / nodig en zorgen voor de encryptie van persoonsgegevens als daar aanleiding toe is.•
  • Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten.
  • We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen.
  • Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens.

Uw rechten omtrent uw gegevens

U hebt recht op  inzage  en kopie van de persoonsgegevens die op u betrekking hebben.U hebt recht op  correctie en aanvulling wanneer uw gegevens onjuist of onvolledig zijn.   U mag eisen dat uw persoonsgegevens   gewist worden wanneer ze niet langer noodzakelijk zijn ten aanzien van de doeleinden waarvoor ze werden verzameld of verwerkt, wanneer er geen gerechtvaardigd doel meer bestaat voor de verwerking, wanneer u  terugkomt op uw toestemming betreffende de verwerking van bepaalde gegevens en de organisatie zich niet kan baseren op een ander gerechtvaardigd doel voor de verwerking.

U hebt het recht om de  verwerking van uw persoonsgegevens te laten beperken wanneer u de juistheid van die gegevens betwist of wanneer u zich verzet tegen de verwerking van de gegevens (zie verder) zodat de gegevens alleen nog verwerkt kunnen worden met uw toestemming , voor de vaststelling van de uitoefening of de verdediging van rechten voor de rechtbank of voor de bescherming van de rechten van een andere persoon.

U hebt  het recht om zich te  verzetten tegen de verwerking van uw persoonsgegevens om redenen die verband houden met uw bijzonder situatie, tenzij voor de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de inachtneming van de contractuele of wettelijke verplichtingen van de organisatie.    

U kunt de persoonsgegevens die u ons heeft verstrekt en die wij geautomatiseerd verwerken, ontvangen in een  gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat, zodat u deze kunt  doorgeven aan een andere verwerkingsverantwoordelijke of zodat wij deze, op uw vraag en als dit technisch mogelijk is, kunnen overmaken aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.

Voor de verwerking van persoonsgegevens die wij op basis van uw toestemming hebben verkegen, kunt u uw  toestemming om het even wanneer intrekken. De verwerking van deze gegevens vóór de intrekking van de toestemming blijft geldig.  Bovenaan dit privacy statement staat hoe u contact met ons kan opnemen om uw rechten uit te oefenen.   (U kan ons ook contacteren via de contactpagina van onze website …www.atccruises.be… ). (om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u adequaat te identificeren). Om uw identiteit te controleren vragen wij u om een kopie van uw identiteitskaart mee te sturen. We raden je sterk aan om daarbij je pasfoto onzichtbaar te maken en erbij te vermelden dat het om een kopie gaat.

Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens of over de uitoefening van uw rechten dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit ( Privacy Commissie) , dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacy bescherming, of om een procedure in rechte aan te spannen

Wijziging privacy statement 

ATC Cruises kan zijn privacy statement wijzigen.  Van deze wijziging zullen we een aankondiging doen op onze website.  De laatste wijziging gebeurde op …25 oktober 2017…  Oudere versies van ons privacy statement zullen in ons archief worden opgeslagen.  Stuur ons een e-mail als u deze wilt raadplegen.

Referentie: 6FDg4pxI2F7UluFR6wTyAg==